Monday, 8 May 2017

Botol atau Plastik, Yang Mana Jadi Pilihan Ibu Menyusu

Assalamualaikum semua

Mula2 akak berkecimpung dalam bab2 penyusuan ibu ni akak memang gunakan botol khas je untuk simpan stok susu tu.

Memang agak mahal tapi tahan lama kan.


Namun selepas beberapa bulan akak mula gunakan plastik atas saranan dari seorang kawan yang juga seorang ibu muda yang sama2 mengepam kat surau di tempat kerja. Bukan sebarangan plastik tau tapi plastik yang direka khas untuk simpan stok susu tu. Jangan guna plastik aiskrim pulak ye.


Satu kotak plastik yang mengandungi 25 keping berharga RM10 - RM15. Sehari guna 3-4 keping. Lebih kurang seminggu guna 20 keping. Sebulan guna 80-100 keping bersamaan dengan 4 kotak. So bajet dalam RM40 - RM60 jugak.

Akak suka guna plastik ni sebab dah jimat ruang nak simpan dalam peti ais. Lagi satu ia agak mudah dan cepat untuk dicairkan berbanding menggunakan botol.

Ni antara contoh plastik yang akak pernah gunakan.  Diingatkan plastik ni tidak boleh diguna semula ye. Pakai buang jer la.

Botol atau plastik tak kisah la kan. Boleh mengikut keselesaan masing2.

Semoga bermanfaat untuk semua...

Susu drop? Usah susah hati.. Akak suggest amalkan Set Menyusu Shaklee

Boleh tengok testimoni

Berminat boleh roger akak ye...

http://www.wasap.my/60173657125

Boleh follow akak juga di Facebook : Norhayati Zainon

No comments:

Post a Comment