Monday, 28 September 2015

Tips Murah Rezeki



Subhanallah... baca blog Irfan Khairi tadi... 

Elok rasanya kita kongsikan bersama... 
Kadang2 mungkin kita dah usaha kuat cari rezeki tapi hasilnya kurang memberangsangkan..

Fikir2kan..  
Tips Murah Rezeki..

Jom sama2 kita amalkan...


1. Selalu berhubung dan melawat ibu bapa/orang tua. Sedekahkan al Fatihah sentiasa pada mereka stak kira masih hidup atau telah meninggal dunia.

2. Rezeki rumah tangga bermula dengan pasangan suami isteri. Suami isteri bahagia, maka rezeki akan datang mencurah selalu. Suami isteri sering bergaduh, rezeki pun susah untuk datang.

3. Beri makanan kepada kucing (dan juga haiwan lain). Amalkan kalau lihat kucing terbiar dan dalam keadaan tak cukup makan, cepat-cepat singgah 7-11 atau kedai berhampiran untuk sedekahkan makanan.

4. Dalam keadaan kesempitan rezeki, minta kepada Allah swt selalu, dan bukan minta-minta pada orang. Allah swt akan menyediakan rezeki yang segera. (Hadis Diriwayatkan At-Tirmizi)

5. Pastikan rezeki yang kita dapat itu berkat. Kerana rezeki yang tidak berkat, tak kira banyak mana pun tidak akan rasa cukup di hati. Rezeki yang berkat Allah swt akan cukupkan dan memberi lebih lagi.

6. Jangan terkejar-kejar duniawi oleh kerana ia tak akan habis. Kejar akhirat dan dunia akan ikut sama.

7. Syukur dengan apa sahaja yang kita miliki walaupun sedikit. Perasaan bersyukur itu akan mencukupkan kita dan akan dibukakan lagi pintu rezeki yang pelbagai.

8. Beristighfar selalu dan Allah swt akan keluarkan kita dari sebarang kesempitan dan memberi rezeki yang tidak disangka-sangka. (Hadis Riwayat Abu Dawud)

9. Maafkan salah & silap orang lain sebelum tidur malam ini. Bila hati tenang, rezeki mudah datang.

10. Sedekah dan derma confirm tidak akan mengurangkan rezeki anda. Malah ia akan menambahkannya lagi. Kalau kita beri RM10, mana tahu nanti kita akan dapat semula RM100 InshaaAllah!


TIPS2 LAIN...
 
Kalau kekurangan wang ... SENYUMLAH ...


 Kalau kekurangan wang ... AMALKAN SOLAT SUNAT DHUHA ..


  Kalau kekurangan wang ... AMALKAN MEMBACA SURAH AL-WAQIAH ..



Saturday, 26 September 2015

Senggugut dan Suplemen

 

Wanita dan senggugut dapat dipisahkan. Senggugut berlaku disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon. 

Thursday, 24 September 2015

Penyakit Batu Karang dan Tips!

Bagaimana ia terbentuk?
Secara asasnya ia terbentuk apabila zat kalsium bercampur dengan bahan2 lain dalam badan dan akhirnya membentuk 'batu'. Pemendapan pelbagai bahan kimia di dalam air kencing pada keadan tertentu boleh menyebabkan terbentuknya batu2 kecil sebagai kristal. Apabila bahan2 lain mula terkumpul atau bertompok di atasnya lama kelamaan akan membesar dan terhasil 'batu karang'. 


Jenis Batu karang

Friday, 24 July 2015

SETIAP HARI !!! Berzikir dan Berdoa untuk Kedua Ibu Bapa kita..


Assalamualaikum wbt.

Dalam kesibukan kita setiap hari mencari rezeki janganlah dilupa untuk mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapa kita. Mudah2an kita tergolong dalam golongan anak yang soleh.. amin..

Tuesday, 21 July 2015

Bahaya sembelit

Boring2 google kat internet tadi terjumpa article ni..

Bahayanya sembelit ni kan ???



Vitamin C Shaklee ISTIMEWA

Apa yang istimewa ????

Vitamin C semulajadi dengan pelepasan jam demi jam Shaklee Sustained Release Vitamin C Plus merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan Vitamin C sedikit demi sedikit.


Monday, 20 July 2015

Gout dan Suplemen

Gout sejenis sakit sendi yang berpunca dari kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Lelaki mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidap Gout. Faktor gemuk dan kekeluargaan memainkan peranan. Gout akan menyebabkan sakit sendi terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain di samping boleh menyebabkan erosi pada sendir dan tumbuhnya Gout Tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tetapi berkekalan).

Sunday, 19 July 2015

Vitamin SEMBELIT untuk Ibu Berpantang

Pernahkah anda alami sembelit ??

Siksa kan??? Tambah plak kalau selepas bersalin. ngeri je kan.. dengan risaukan bekas jahitan yang belum sembuh..

Vitamin B Complex.. Banyak Khasiatnya...

Baru2 ni saya sendiri mengalami sakit pinggang disebabkan terhantuk kat kerusi ketika hendak duduk. Boleh tahan sakitnya.. Mula2 biar je.. ingat sakit masa tu je.. Sakitnya berlarutan hingga masuk hari ke 5. Lastly, pergi juga ke klinik oleh sebab x tahan sakit terutama ketika memandu. Doktor suggest ambik injection untuk menghilangkan sakit disebabkan waktu berpuasa. Sayang pulak nak berbuka kan.. Doktor juga bagi ubat sapu dan Vitamin B. Rupa2nya doktor bagi Vitamin B itu berfungsi juga untuk mengurangkan rasa sakit dan melancarkan perjalanan darah. Selain itu Vitamin B juga menguatkan saraf.
Teringat B Complex Shaklee kat rumah.. Semenjak tu memang x pernah tinggal si kuning B Complex..
Memang cuba elakkan makan ubat yang doktor bagi semenjak amalkan suplemen Shaklee.
Alhamdulillah.. sakit pun dah beransur sembuh..  


Perbezaan .. Omega Guard atau Lecithin .. Yang mana lebih membantu dalam penurunan berat badan

  
Ramai yang masih tercari2 suplemen apa nak ambik untuk membakar lemak terutamanya di musim raya ni. Balik kampung memang x boleh nak tolak apa sahaja makanan yang dihidangkan. Rugi Ooo kalau tolak kan... Boleh dikatakan kebanyakan makanan mengandungi kadar minyak dan lemak yang tinggi. 
 
Saya sangat mengesyorkan dua suplemen ini. Omega Guard dan Lecithin.
 

Sunday, 31 May 2015

LECITHIN Bukan hanya untuk kurangkan berat badan





Mula2 berkecimpung dalam bisnes Shaklee ingatkan Lecithin hanya untuk kurangkan berat badan je.. Teringat kembali bila attend Health and Wellness Talk di Hotel Amani, Bandar Baru Bangi.. Terus membuka mataku betapa pentingnya amalkan Lecithin ni.. Sebab tu pentingnya kita menuntut ilmu. Nak jadi Master dalam bidang ni harus la ada ilmu kan... Tajuk talk hari tu kalau x salah "Kesihatan Minda". Lecithin merupakan salah satu suplemen yang baik untuk kesihatan minda.

Zinc Complex Vitamin Paling Murah dan banyak khasiat



Zinc Complex ialah antara suplemen Shaklee yang paling murah tetapi mempunyai banyak khasiat. Kenapa saya cakap ia murah? Sehari hanya perlu ambik 1 biji.. 1 botol ada 120 biji.. Jika diambil setiap hari mengambil masa selama 4 bulan untuk dihabiskan.. Memang sangat menjimatkan...

Sunday, 12 April 2015

Vitalea for Children -- PROMOSI LAGI DAN LAGI !!!



Shaklee memang bermurah hati. Kenapa saya berkata sedemikian?? Sebabnya sedar x sedar dah berbulan2 Shaklee masih memberi promosi hebat untuk anak2 kita.. Vitalea for Children.. Chewable.. So mudah la anak2 kita nak dapatkan khasiat multivitamin hebat dengan harga yang sangat berpatutan.. Boleh dikatakan semua ibu bapa risau dan susah hati apabila anak2 tidak mahu makan sayur dan buah2an kan ?? Oleh sebab itu amat digalakkan anak2 kita mengamalkannya.. Ibu bapa pula haruslah bersabar memantau perkembangan anak2. 


Friday, 20 February 2015

Kenapa kita perlukan Suplemen ?

Semua orang memerlukan suplemen. Kenapa saya berani berkata demikian?? 

Menurut Thomas Edison..

 " Di masa hadapan, doktor tidak akan merawat penyakit menggunakan ubat tetapi doktor akan mencegah penyakit menggunakan nutrisi ". 

Nutrisi yang dimaksudkan di sini ialah suplemen atau makanan tambahan atau vitamin.



Antara sebab2 utama kenapa kita semua memerlukan suplemen adalah seperti berikut :

Set Shaklee Untuk Penyakit Asma

Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.

Sunday, 25 January 2015

Mengawal Tekanan Darah - Cara Tradisional dan Moden

Pelbagai cara boleh diusahakan untuk mengawal tekanan darah kita. Termasuklah mengamalkan Petua Tradisional.. Antaranya :

1) minum air rebusan batang belimbing buluh
2) minum air rebusan daun cermai
3) minum air rebusan bulu jagung
4) minum air kelapa muda + kopi + garam jantan
5) minum air rebusan bawang putih

Friday, 23 January 2015

VIVIX PENAWAR SEGALA PENYAKIT



Sejarah

Satu penemuan Revolusionari dalam anti-penuaan pada tahap sellular. 

Setahun yang lalu, Shaklee memperkenalkan Vivix, produk supplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Lebih 1 juta botol Vivix telah dijual.

Saturday, 17 January 2015

Alfalfa Complex


 Sejarah?

Alfalfa complex merupakan Formula Shaklee yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee pada tahun 1950an.
Tumbuhan alfalfa telah digunakan manusia sejak lebih dari 2500 tahun dahulu. Dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. 


Bagaimana dihasilkan?

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organic di California yang BEBAS dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Juga dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan. Memilki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Mengambil masa 2 tahun untuk membesar dan akarnya mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah. Bayangkan berapa banyak nutrisi yang diserap? Daun alfalfa hanya dituai setelah mencapai kematangan yang mutlak. Kenapa perlu ditunggu hingga betul2 matang? Sebab daun alfalfa yg matang kaya dengan klorofil. Daun2 ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Hanya daun yang digunakan manakala bahagian lain yang tidak digunakan dilupuskan. Kemudian, daun2 yang telah kering  dibiarkan menjadi serbuk dan dimampatkan menjadi tablet. Semua proses dikawal ketat dan diawasi dengan teliti. Sebiji tablet mengandungi 300mg alfalfa.




Manfaat Utama?

Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat dalam buah2an dan sayur2an. Ia kaya dengan protin, asid  amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

10 biji alfalfa  = segelas susu

Khasiat utama:
 
·   Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali yang boleh menormalkan badan yang berasid,menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot
·     
    Melawan alahan – memperbaiki kulit dan hidung sensitive, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan

     Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastric, hepatitis dan sembelit
·          
     Menyingkirkan lemak dan kolestrol – kajian klinikal konsisten mngambil alfalfa dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol
·         
        Melawan tumor – mengambil 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, sekaligus memperbaiki sel2 kanser dan membuang tumor
·          
      Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada pelbagai penyakit
·          
      Mencegah / merawat Atritis – Melegakan atritis dan kesakitan

      

     TESTIMONI 







 



Berminat?? Sila hubungi Yati di talian 017 - 365 7125 atau add fb https://www.facebook.com/Nor Hayati dan jangan lupa like fanpage Yati https://www.facebook.com/pages/Vitamin-Sihat-Cantik

* Supplemen / vitamin bukanlah ubat. Pengambilan supplemen adalah bertujuan untuk mengisi kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh badan akibat diet harian yang tidak seimbang.